První ročník jedna a půl denní mezinárodní vědecké konference Marketingová komunikace, který se zaměřil na moderní vzdělávací postupy ve výuce a na marketingové komunikace v rámci terciárního vzdělávání, proběhl za velkého zájmu odborné veřejnosti ve dnech 19. a 20. května 2011 v prostorách Vysoké školy finanční a správní. Konferenci pořádala Fakulta sociálních studií VŠFS ve spolupráci s Fakultou sociálních věd UK a Fakulty masmediální komunikace Univerzity Cyrila a Metoděje v Trnavě. Vědeckým garantem akce byl prof. Dušan Pavlů a odbornými gestory se stali prof. Jan Jirák a doc. Milan Kašík.
Zahajovací dopolední blok se uskutečnil v Kongresovém centru školy a se zajímavými příspěvky vystoupili B. Šenkýřová (VŠFS), J. Matúš (UCM Trnava), M. Kašík (VŠFS), T. Trampota (FSV UK), D. Petranová (UCM Trnava) a J. Světlík (PU Bratislava). Prezentace se týkaly marketingové komunikace jako inovativního studijního oboru.
Odpolední blok byl rozdělen na vědeckou, pedagogickou a doktorandskou sekci. Ve vědecké sekci se zástupci vysokých škol ve svých referátech věnovali základním teoretickým otázkám oboru. V sekci pedagogické se vystoupení týkala moderní výuky integrované marketingové komunikace. V doktorandské sekci se adepti vysokoškolské vědecké dráhy zabývali některými otázkami teorie a praxe vysokoškolské výuky marketingové komunikace.
Během celého dne probíhaly zajímavé diskuze s interdisciplinárními pohledy na svět marketingové komunikace z hlediska sociologie, psychologie, politologie, kulturologie, jazykovědy, uměnovědných disciplín a dalších hraničních oborů.
Dopolední vystoupení účastníků druhého dne konference bylo zakončeno plenárním zasedáním v Kongresovém centru školy.
Konferenci, na které s téměř padesáti příspěvky vystoupilo přes 70 zástupců sedmnácti vysokých škol z České republiky, Slovenska a Polska, zhodnotil předseda vědeckého výboru D. Pavlů následovně:
„Velmi mile mne překvapil nebývalý zájem o nastolená témata mnoha vysokoškolských a vědeckých pracovníků z významných vysokých škol, kde se vyučuje marketingová komunikace. Bohatost názorů svědčí o tom, že se zde rodí, formuje základ původní teorie marketingové komunikace nejen jako interdisciplinární průsečík různých vědních oborů, ale že vysokoškolská fronta hledá to, co bych nazval duší marketingové komunikace. Tedy svébytnou teorii, která prokáže nejen svoji originalitu, ale také jasně ukáže její nezastupitelnost v našem životě, který v různých rovinách kultivace, vzdělání, utváření životního stylu ovlivňuje více, než se na první pohled jeví.“
Fotografie z akce
foto: Daniel Hamerník, DiS.; Hana Ambrožová
Warning: mysql_fetch_row() expects parameter 1 to be resource, boolean given in D:\Inetpub\webs\1284_web\www\2017\obsah\stranky\zpravy.php on line 101
Fotogalerie ( snímků)