section
Aktuální vývoj médií: Šimoník

Aktuální vývoj médií: Šimoník "Čekám posilování crossmediálních výzkumů"

16.03.2015

V pořadí už druhé fórum MF Dnes moderované šéfredaktorem deníku Jaroslavem Pleslem se konalo ve čtvrtek 12. března 2015 v Kongresovém centru Vysoké školy finanční a správní tentokrát na téma Aktuální vývoj médií. Vedle J. Plesla vystoupili Pavel Šimoník, Client Service Director STEM/MARK, a.s., a Jan Kučmáš, předseda Výkonné rady Asociace PR agentur a partner skupiny AMI COMMUNICATIONS.

Pavel Šimoník si pro studenty připravil přednášku na téma „Kam směřují česká média aneb klasická média pohledem výzkumu“. Reflektoval vývoj investic do reklamy od roku 2008, zaměřil se na budoucnost médií, chování konzumentů a v závěru přednášky shrnul i očekávání směrem k budoucnosti médií. Studenti se tak dozvěděli, že lze očekávat další oligarchizaci médií, pokles podílu tištěných médií, stále nízkou ochotu recipientů k placení elektronických obsahů, udržení podílů TV, úbytek posluchačů rádií, rozšíření zahraničních tematických kanálů i další růst významu moderních technologií. Jako významný trend Šimoník vnímá posilování snah o crossmediální výzkumy médií.

Jan Kučmáš ve své přednášce Svět médií po velké krizi představil tzv. vydavatelské moguly současné české mediální scény, rozdělení vlastnictví českých médií i otázku etiky médií. Velká část přednášky se soustředila na téma cenzury a autocenzury novinářů, na vlivy, které se podepisují na jejich práci, i na otázky tlaku na obsah. Do této části přednášky se svými praktickými postřehy zapojoval i šéfredaktor Plesl.

Přestože účast nebyla tak hojná jako v případě Ekonomického fóra, padaly z publika dotazy, které dosvědčovaly zájem a fundovanost posluchačů. Další fórum MF Dnes je plánováno již na 9. dubna 2015 pod názvem Etiketa a přednášet budou Cyril Svoboda, zakladatel Diplomatické akademie, a Eliška Přibáňová, členka Klubu absolventů VŠFS Diamant a členka vedení luxusního pánského krejčovství GALARD.